MÁV fotózás

Ismét volt szerencsém a MÁV-val együtt dolgozni, ami mindig nagyon különleges élmény számomra, ismét egy nagyon izgalmas és élményekkel teli nap van mögöttem és a csapat mögött.

Pár gondolatot megosztok veletek a fotózás körülményeiről, hogy kicsit jobban belelássatok, hogyan zajlik és milyen kihívások elé tud állítani egy ilyen munka. 

A korábbi MÁV-os fotózásokkal ellentétben a forgatási nap most 1 napos volt, fél 9-től kb. fél 6-ig tartott, aminek köszönhetően kiemelten fontossá váltak az előkészületi munkálatok, hogy minden alaposan meg legyen tervezve, minden elő legyen készítve, mert nem volt lehetőség másnap korrigálni. 

A megrendelő a fotózás előtt elküldte számunkra a komplett mood-ot, amelyet viszont szeretne látni a képeken. Ez körülbelül 30 különböző szituációt jelentett. Ahhoz, hogy ennyi képet le tudjunk gyártani ennyi idő alatt, elengedhetetlen a profi stáb és hogy a csapat  megbízható legyen. Szerencsémre ismét a "szokásos" csapat állt mellettem, néhány új taggal kibővülve, de velük is volt már korábban közös munkám, csak nem a MÁV-hoz kapcsolódóan. Ha fotós vagy és felkérnek egy ilyen nagyobb horderejű munkára, akkor nagyon javaslom, hogy ne a nagy megrendelés során próbálj ki új embereket, mert kellemetlen élmények érhetnek. Szerencsére a csapatban szinte már mindenki ismerte a másikat és nagyon jól tudtak együtt dolgozni, nem tudom eléggé kiemelni, hogy ez mennyire fontos egy ilyen munka során.

Ami igazán nagy kihívások elé állította a csapatot, az az volt, hogy egész nap mozgó vonaton kellett fotóznunk. Mivel a vonat ekkor még teszt üzemmód alatt állt, ezért egész nap mozgásban kellett lennie. Ez azt jelentette, hogy korán reggel minden kollégával, modellel, felszereléssel együtt felszálltunk a vonatra, amely fél 9-kor elindult, és egész nap utaztunk. Talán egyszer álltunk meg egy 10 percre, a dohányosok nagy örömére, de ezen kívül egész nap mentünk,  Debrecen, Nyíregyháza felé is jártunk valamikor a nap folyamán. A vonat délután fél 6 körül ért vissza a kiindulási pontjára, ekkor tudtunk csak leszállni. Visszatérve a csapat megbízhatóságára, gondolj bele, ha bárki a stábból elfelejt eljönni reggel, vagy lemondja a munkát, vagy órákat (jelen esetben csak perceket) késik, és nem éri el az induló vonatot, akkor az egész napod a kukába ment, az anyagi és egyéb következményekről pedig ne is beszéljünk...

A vonaton való fotózás egyik legnehezebb része talán az volt, hogy három különböző típusú szín hőmérsékletet kellett összehangolni: a vonaton meglévő fényét, a kintről érkező és a mozgás miatt folyamatosan változó nap fényét és a LED színhőmérsékletét. Mivel a vonaton nem volt elegendő áramforrás, ezért LED lámpákat kellett használnunk. Nem véletlen, hogy legalább három fő segítség folyamatosan mellettem volt a fotózás során.

Meg kellett állapítanunk, hogy nem a legideálisabb, ha a sminket, hajat, öltözködést és a fotók elkészítését egy folyamatosan mozgó vonaton kell megvalósítani, de mi szeretjük a kihívásokat. :) 

A profi csapat és az alapos felkészülés eredménye lett ez a szuperül kivitelezett fotózás. Az alábbi rövid kis videót megnézve, Ti is betekintést nyerhettek a forgatás pillanataiba. 

Remélem, még sok ilyen forgatásról tudok Nektek beszámolni. :)

 

Nem az volt első alkalom volt, hogy a MÁV csapatával dolgoztunk. 

>>> A korábbi forgatásról szóló cikket itt találod