Érintőlegesen volt már róla szó, például javasoltam, hogy főleg a kezdő fotósoknak érdemes moodboardot küldeni az ügynökség felé, mielőtt elkérik fotózásra az adott modellt. Moodboard képeket gyűjtöttem akkor is, amikor a saját fotózásomra készültem, segítséget nyújtva ezzel a stábnak.
A moodboard ugyanis olyan fotók, rajzok, festmények gyűjteménye, kollázsa, amelyek tükrözik az adott fotózás és a hozzá tartozó hangulat, smink, haj és ruhák, vagyis az adott projekt koncepciójának irányelvét, inspirációját. Összeállítása segít, hogy egyrészt a hosszas brainstorming ötletei letisztuljanak és összhangba kerüljenek, másrészt a csapat tagjai nagyjából lássák azokat a fejben kipattanó ötleteket, amiket szavakkal sokkal nehezebb pontosan leírni. A moodboardot lehet prezentálni a modellügyökség, sőt akár a kliens felé is, akik azonnal meg tudják állapítani, hogy az elképzelés tetszetős-e számukra.
A moodboard leginkább digitálisan készül, a képek közt lehetnek híres fotósok korábbi munkái, színészek, berendezési tárgyak, színek, épületek, extrém sminkek, ruhadarabok, helyszínek, sőt idézetek is az adott elképzelés tematikája szerint, hiszen ezek a képek nem egy az egyben kerülnek majd lemásolásra. Csupán egy mankóról van szó a végleges elképzelés hangulatának időigényes tolmácsolásában, a kommunikáció leegyszerűsítésében. A moodboardok gyártásában szerencsére már segítségünkre van az Instagram és a Pinterest is, sőt külön oldalak specializálódtak kizárólag moodboardok készítésére, ilyen például a GoMoodboard vagy a Canva, amikhez még Photoshop-ra sincs szükséged.
A leghíresebb designerek, divatfotósok, magazinok is ezt a módszert használják az alkotási folyamat könnyebbé tételére, ezen a képen például az egyik korábbi Valentino Haute Couture kollekció teljes moodboardja látható a backstage-ben:
Kép forrása: AnOther Magazine